Senaryolar

YÜZÜME BAK
Okunma: 1757
Kerem TEĞİN - Mesaj Gönder


YÜZÜME BAK


1. PERDE
Sahne bir evdir.Kapı girişinde bir çift terlik, sahne ortasında bir kanepe ve sahne gerisinde mutfak tezgahı şeklinde kullanmak üzere konulmuş bir masa vardır.Dairenin açık kapısından bir adam sahneye girer.


Adam:Şuna bak şuna.Kapıyı açık bırakmışlar.Hırsız girdiyse sorarım ben onlara.Bana inat yapıyorlar.Ben de kapatmıyorum anasını satayım.Al işte açık kalsın.Herşeyi ben mi düşüneceğim.(Etrafına bakar)Ulan benim terliklere ne oldu ya?Musibet karı, kesin çöpe atmıştır.Kendi evimde terliğimden oluyorum.Ne yapalım bunu giyeceğiz mecburen.(Salona bakar)Ben geldim.Kimse yok mu?Al işte gene evde yok.Yani yemek te yok.Ulan bi kere de geldiğimde şöyle yemeğim hazırlanmış bir şekilde güler yüzle beni karşılasan terliğimi uzatsan ölür müsün be kadın?Akşama kadar çarşı Pazar gezmekten ne anlarsın anlamıyorum ki.(Sahnenin karşı köşesine gider)Hay da.Yahu iki gün şehir dışına çıktım yatak odasının yerini değiştirmiş.Kendi evimde yatak odamı bulamıyorum iyi mi?E be kadın e be kadın ben sana ne deyim bilmem ki.(Sırtını tutar)Of of of mahvolmuş sırtım.Gidip bi uzansam iki dakka.Tabi yatak odamı bulabilirsem.(sahnenin karşı köşesinden çıkar.Sahnenin giriş kapısından bir kadınelinde poşetlerle girer.)
Kadın:Kapıyı açık bırakmışlar. Hırsız girdiyse sorarım ben onlara.Bana inat yapıyorlar.Öyle ya benden enayisi Şam da kayısı.Ben de kapatmıyorum. Al işte götürsünler evi valla hiç umrumda değil.Gene kanepeyi öne almış mendebur herif.Tabi karılara kızlara bakacak ya içine düşmesi lazım.(Ağlamaklı bir şekilde)Ağzının suyu aka aka bakar artık.Ay pislik herif ay sapık herif bana bunu da mı yapacaktın.Benim üzerime gül koklamak ha hem de televizyondan.Ah keşke bir eşekle evlenseydim.Hiç olmazsa yük taşırdı bunun gibi yük olmazdı.(Poşetleri tezgahın üstüne bırakıp sahnenin çıkış kapısından çıkar.Biraz sonra sahnenin giriş kapısından iki liseli kız ağızlarında lolipopla girer.)
1. kız:Kapıyı açık bırakmışlar, görüyor musun?
2. kız:Kim bırakmış ki?
1.kız:Kim olacak bizimkiler.Birbirlerini yemekten kapıyı bile kapatamıyorlar. Sürekli didişiyorlar.Her akşam derbi maç var bizim evde anlayacağın.
2.kız:Maçın galibi kim oluyor peki.
1.kız:Sürekli orta saha mücadelesi ya.Ataklar ve pozisyonlar bol ama gol yok.Hep berabere bitiyor.
2.kız:Bizim evde babam banko alır maçları.Annemin gücü yetmiyor babama.İddaa oynamayı düşünürsen handikaplı babama yatırabilirsin paranı.
1.kız:Bitmez mi şunların maçları ya?
2.kız:Valla hayatım Fırat Aydınus bile onların maçını bitiremez.
1.kız:Of ya Annemle babamın tek ortak yanları aynı gün evlenmiş olmaları.Biz de büyüyünce onlar gibi olur muyuz sence ?
2.kız:Kesin oluruz.Böyle gelmiş böyle gider bu düzen.
1.kız:Of of milenyumda ergen olmak çok zor.
2.kız:Bırak şimdi ergeni milenyumu.Tonguç un başına gelenleri duydun mu?Sevgilisi onu terk etmiş.Pırlanta gibi çocuğu, inanabiliyor musun?
1.kız:Hadi ya.Çocuk kredi kartıyla kıza hediye aldı.Daha taksitleri bitmeden terk etmiş onu demek.Yazık ya. Bari taksitleri ödedikten sonra terk etseymiş.Aman boşver şimdi.Bugün ne oldu biliyor musun?
2.kız:Ne oldu kız?
1.kız:Orçun benimle konuştu.
2.kız:Ay inanmıyorum ya nihayet nihayet.Çabuk söyle ne dedi?
1.kız:Ama söyleyemem.Bu ikimizin arasında bir şey.
2.kız:Aşk olsun bana da mı söylemiyorsun?
1.kız:Tamam , tamam söyleyim.
2.kız:E ne dedi sana?
1.kız:Pardon Talas otobüsü geçti mi dedi.
2.kız:Yaaaa.Sen ne dedin peki.
1.kız: (gururla)Evet .
2.kız:O siz işi baya ilertletmişsiniz ya.Bir adam sonrası nikah masası desene.(güler)
1.kız:Dalga geçme kız.Bu da bir başlangıç benim için.(İkisi de sahneden çıkarlar)
Ama çok tatlı ya.
2.kız:Ay eveeeet.
(Adam sahneye girer.Kızgındır.Elinde bir kitap vardır)
Adam:Delireceğim ya delireceğim.Eşofmanlar yok, terlik yok, heryer karman çorban.Aradığım hiçbirşeyi bulamadım.E be kadın, e be kadın anan seni yanlışlıkla mı doğurdu bilmem ki.Ey güzel Allah ım al canımı da kurtulayım şu kadından.(ellerini havaya kaldırır.)Al beni yanına Allah ım Sen i özledim.(O esnada fondan ferdi tayfur un ben de özledim ben de parçası çalar.Adam şaşkınlıkla yukarıya bakar.)Allah ım.Bu Sen misin.(Şarkı değişir,Babutsa dan yanayım şarkısı çalar.Adam yavaşça oynamaya başlar.Sonra kendine gelir.Pencereden dışarıya seslenir)
Lan lan şahinciler.Kıssanıza lan müziğin sesini bak burda aile var.O ne!Bana mı lan o hareket.Lan kel kafalı.Bekle lan orda.Ben de senin yedi sülalenin düz asfaltta koşturmazsam…(Atmak için bir şey arar.Gidip kapı önündeki ayakkabısını alır.Pencereye yaklaşır.Nişan alır.) Teyze senin ne işin var orda ya.Çekil çekil.Al sana ulan.Oh canıma deysin.Yağ gibi eridi içim.(Kanepeye doğru yaklaşır.Aniden geri döner.) Ana gitti 400 milyonluk ayakkabı.Hey nereye götürüyorsun lan aykkabımı.Getirsene lan.İmdat, polis, hırsız var.Lan götürme lan, lan dört yüz lira verdim ona ben lan, lan siirt ten aldım onu ben lan, san son paramı verdim ona ben lan.Valla gittiler.Keşke hanımı atsaydım aşağıya.
(Zil çalar)
Adam:Zili ne çalıyorsun.Kapı zaten açık gir.
(İçeriye başında sekiz köşeli kasketiyle genç bir kapıcı girer.Bir iki saniye birbirlerine bakarlar.Kafa sesleriyle aralarında konuşma geçer.)
Kapıcı:Ulan bu adam ne kadar da değişmiş.Yirmi yaş gençleşmiş mübarek.E zenginlik işte.Adam bakıyor kendine.Oh göbek de yapmış.Ye babam ye.Biz de kuru ekmeğe talim.Allah tan reva mı ulan bu?Bak bak, hiç pas da vermiyor.İnsan bi neden geldin diye sorar değil mi?Ben de gece çöpünüzü alırsam ne olayım.
Adam:Bu kim ya.Armut gibi de yüzüme bakıyor.İnşallah ömrünün sonuna kadar susmaz böyle.Pek tekin birine de benzemiyor.
Kapıcı:İnat değil mi ulan.Sen sormadan ben de konuşmayacağım işte.
Adam: Ulan adamdaki fiziğe bak be.Erkek dediğin böyle olur işte.Biz de erkek miyiz? Ama katil gibi suratı var.Keşke kapıyı kitleseydim ya.Tırstım valla.Kimsin lan , konuşsana.
Kapıcı:Bu hıyar sormayacak niye geldiğimi.
Adam: (dıştan konuşur)Buyrun.Kim siniz?
Kapıcı: (dıştan konuşur)Hele şükür.Kim miyim.Apartman görevlisiyim.
Adam:Yeni mi başladın.
Kapıcı:Yo yedi sene oldu.
Adam: (iç ses)Ulan amma da gençleşmiş.Kendine iyi bakıyor demek.Şu kaslara baksana. (dış ses)Ne istiyorsun
Kapıcı:Sekizinci ayın aidatını ödememişsiniz onu almaya geldim.
Adam:Sekizinci ay mı.İyi de daha altıncı aydayız.Şaka mı bu?
Kapıcı:Geçen senenin sekizinci ayı.
Adam:Yuh.Verdik ya kardeşim.Yani vermiş olmamız gerekiyor.
Kapıcı:Vermediniz ki istiyoruz.
Adam:Ya kaç kere aidat vereceğiz?
Kapıcı:Aidatlar adından da anlaşılacağı gibi ayda bir kez ödenir.Yıllık alınsaydı yıldat olurdu.Bir yılda on iki ay olduğundan sizinde yılda on iki kere aidat ödemeniz icap oluyor.
Adam:Bak sen.Senin eğitimin ne?Yüksek lisans mı?
Kapıcı:Yükseklik korkum var benim.O yüzden lisansı bitirip bıraktım.
Adam:Allah ını seversen.Bölümün neydi ki?
Kapıcı:Türkçe öğretmenliği.Atamalar kalkınca ben de kpss ye girip bu apartmana apartman görevlisi olarak atandım.
Adam:Neeey!Apartman görevlisi mi?Kırk yıllık kapıcı ne zamandan beri ağartman görevlisi oldu?
Kapıcı:Neyse sohbet edecek zamanım yok benim.Şu aidatı verin de gideyim.
Adam:Ayın onbeşi gelsin veririz.
Kapıcı:E bugün ayın on altısı.
Adam:Tamam işte yirmi dokuz gün kalmış geriye (pis pis güler)
Kapıcı:İyi derdinizi yöneteciye anlatır sınız.Ben bilmem.Çöpünüz var mı?
Adam:Hayır yok. Kapıcı.
Kapıcı: (Arkasını yavaşça dönerek konuşur)Gerçi kanepenin üzerinde bir poşet duruyor ama neyse.Çöp herif.
(Kadın sahneye girer.Elindeki sebzeleri doğramaya başlar.)
Kadın:Sen mi geldin?
Adam:Hayırdır başka birini mi bekliyordun?
Kadın:Saçmalama.
Adam:İnsan önce bi kocasının yüzüne bakar bir hoş geldin der değil mi?
Kadın:Sen hoş bulduk dedin mi ki?
Adam:Yahu kadın saçmalama sen hoş geldin demezsen ben nasıl hoş bulduk diyim.
Kadın:O zaman sen bana hoş geldin de.Neden hep ben diyormuşum.Tabi erkeksin ya, güçlüsün ya herşey senin elinde.Olmazsa iki tane patlatırsın karına olur iter değil mi?Ne olacak sanki?Sana gücüm yetmez nasıl olsa.(Ağlar)Allah kahretmesin seni.Bana bunu da mı yapacaktın?Bana el de mi kaldıracaktın?
Adam:Senin kafa menopozdan uçtu ben sana söyleyim.Yahu sana el mi kaldırdım şimdi ben.Hem kocanın vurduğu yerde gül biter.
Kadın:Sayenizde kadınların yüzü gül bahçesine döndü.Fırsatını bulsan sen de el kaldırırsın.Hepiniz aynısınız.
Adam:Hasbinallah, hasbinallah ulan bu kadın en dinsiz adamı Allah dedirte dedirte mümin yapar.
Kadın: Bu mu?Bu mu?Onca yıldan sonra şimdi bu mu oldum?
Adam: Yahu kadın lafın gelişi öyle dedim.
Kadın: Bu lafın gelişi o lafın gidişi derken ağzına geleni söylüyorsun maaşallah.
Adam: Yok yok kesin menapoz.
Kadın: Terbiyeli konuş benimle
Adam: Sen de konuşurken yüzüme bak.
Kadın: Bana diyene bak.Arkan dönük konuştuğunun farkında değilsin galiba.
Adam: Hey Allah ım.Ne yemek yaptın?
Kadın: Pek
Adam: Ne peki?
Kadın: Zıkkımın peki.
Adam: Bana bak kadın doğru dürüst konuş benimle.Şimdi alırım ayağımın altına.
Kadın: Valla bir adım atarsan kadına şiddetten içeri tıktırırım seni.Hapishane duvarlarına çizik atmakla geçer hayatın.
Adam:Tabi buldunuz açık bi kapı yüklenin durun.Kadına yönelik şiddetmiş.Erkeğe yapılan eziyeti kimse saymıyor ama.
Kadın:Hadi ordan.Boş konuşma.Git hangi karılarla düşüp kalktınsa onlar sana yemek hazırlasın.
Adam:Yahu kadın madın yok diyorum yok.Bir tek sen vardın kadın olarak artık senin de kadın olduğundan şüpheliyim.Android olmuşsun.
Kadın:Tabi tabi.Cevaplar da hazır zaten.Sen git iş yerindeki yosmalarla takıl.
Adam:Bizim ofiste kadın çalışmıyor bilmiyor musun?
Kadın:Diğer iş yerlerindeki kadınlarla işi pişirsin sen
Adam:Ulan delirtme adamı.Ben organize sanayi de çalışıyorum.Orada kadının ne işi var.
Kadın:İşini değiştirmişsin.Onu bile eşine söylemiyorsun.
Adam:Ah keşke eşimi de değiştirebilsem.
Kadın:Aha işte kapı.Git kimi istiyorsan onunla evlen.Salaklık ben de.Annem demişti pişman olacaksın diye.Erol beni istediğinde ona varacaktım.Çiçeği burnunda doktoru reddettim de sana vardım.
Adam:Asıl salaklık ben de bende.Babamın dediğini yapıp muhtarın kızı fıskıyeyi alsaydım ya.A benim salak kafam, a benim odun kafam.Al sana fıskiye yi.Koç gibi kız.Çifte koşsan koca tarlayı tek başına sürer.
Kadın:E senin gibi öküze de öyle bir inek lazımdı zaten.Kart zampara.
(İki kız bu esna da sahneye girerler.Hiçbirşeyi umursamayıp bir köşeye otururlar.Sessizce kadın ve adamı dinlerler)
Adam:Ulan kadın bırak ta kitabımı okuyayım.
Kadın:Kitapmış.Tv de kadınlara bakayım demiyor da.Yaşından da utanmıyorsun.
Adam:Ben tv izlemem bilmiyor musun?İyi bir izleyici değilim ama iyi bir okuyucuyum.
Kadın:Hı. Kart okuyucu
Adam:Bana bak kadın bana kart kurt demeyi kes.Bak fena olacak.
Kadın:Kart zamparasın işte. Yalan mı?.Ben sana vardığımda odandaki bütün sıvalar dökülmüştü.
Adam:O ne demek kız?
Kadın:Odada tırmanmadığın düz duvar kalmamıştı demek.
Adam:Bana bak kadın.Benimle düzgün konuş.Ben bu evin reisiyim, reisi.
Kadın:Pıııırt.Reismiş.İskele reisi.Bir soğan ne kadar erkekse sen de o kadar erkeksin benim gözümde.Gücünü ancak karına gösteriyorsun.
Adam:Hey güzel Allah ım yarım akıllı olmalarına rağmen neden dünyayı kadınlar yönetiyor.Son kez söylüyorum,düzgün konuş benimle.Bak ağzımı çok kötü bozacağım çocukların yanında.
Kadın:Zaten o ağız bir yemek yemeye yarıyor bir de küfretmeye.
Adam:Ulan sen susuyor musun, susmuyor musun?
Kadın:Susmuyorum işte susmuyorum.Ne yapacaksın?
Adam:Ben senin gelmişini geçmişini… (bu esnada fondan bip sesi verilir.Adam konuşur gibi yapar.Jest ve mimiklerini kullanır)
1.kız:Yuuuuuuuh.
2.kız:Baban tüm içini boşaltı valla.
Kadın:Terbiyesizsin işte.Çocuklarına böyle örnek oluyorsun.Benim gibi doğru dürüst ilgileneceğine çocukların yanında nasıl konuşuyorsun.
Adam:Sen mi düzgün ilgileniyorsun?Şu çocuğun haline bak be.Saçını kız gibi uzatmış, bir de boyamış.Yakında etek de giyer.(1.kıza döner)Lan eşekoğlu eşek seni.Hemen üç numara keseceksin o saçları.Tekrardan siyaha da boyat yoksa kırarım bacaklarını.
2.kız:Senin baban ne diyor böyle ya?
1.kız:Bilmem.Sinirlenince kafa uçuyor işte.Hadi biz odaya geçelim.Bunlar yorulunca biter kavgaları.
2.kız:A inanamıyorum özge mesaj attı şimdi.Pelinle sertaç ayrılmış
1.kız:Şaka yapıyorsun?
2.kız:Yok canım.Al bak istersen.
1.kız:A gerçekten.
2.kız:Ben hemen betüle bunu söylemeye gidiyorum.Pelin le sertaç ayrılırsa haberim olsun demişti.
1.kız:Mesaj atarsın sen de
2.kız:Yok öyle tadı çıkmıyor.Ben gidiyorum hayatım.Hadi sonra görüşürüz.(çıkar)
1kız:Tamam canım görüşürüz.O zaman ben de tuğçe ye haber vereyim.Sertaç la Pelin ayrılırsa benim de haberim olsun demişti. (çıkar)
Adam: (telefonu çalar)Al işte patron arıyor.Kesin yine şehir dışına gönderecek. Yahu daha yeni geldim eve.Dur ben şuna bir oyun oynayım.Allah tan teknoloji özürlü kıro. (telefonu açar)Aradığınız kişiye şuan da ulaşılamıyor.Lüften daha sonra tekrar deneyiniz. Biiip The person you have called can not reach at the moment please try again later (deyip telefonu kapatır.)
Kadın:Allah belanı versin ben de neden bu adama hiç ulaşamıyorum diyordum.Demek bana da try again later ha.Demek doğruymuş.Demek beni gerçekten aldatıyormuşsun.Ben diğer kadınlar gibi laf olsun diye öyle konuşuyordum ama gerçek buymuş demek.Her erkeğin içinde potansiyel bir nuri alço yatıyormuş.Allah kahretmesin seni.
Adam:Bana bak kadın yeter ama senin bu yaptığın.Ben evden ayrılmamak için patronumu kandırayım senin bana yaptığına bak.
Kadın:Ben sizin için saçımı süpürge ettim.
Adam:Her hafta o süpürgeyi kuaförde değiştiriyorsun ama.
Kadın:Tamam buraya kadar.Herşeye katlanırım.Hatta bana küfür etmene bile.Ama kuaförüme ve saçlarıma laf söyletmem.(Ağlar).Şu yaşadığım hayata bak Allah ım.Kocam vefasız çocuğum hayırsız.
Adam:Ama hayatım yapma böyle bak beni de üzüyorsun.Valla seni aldatmıyorum.
Kadın:Üzül banane.Ben babamın evine gidiyorum.
Adam:Canım, bitanem, kuru köftem, biber turşum biliyorum kızacaksın ama senin baban ölelli çok oldu.
Kadın:Babam öldü evi de ölmedi ya.Babam ın evine gidiyorum dedim babamın yanına değil.
Adam:Hadi yüzüme bak da barışalım.Bak sen de beni çok kızdırdın ondan kötü konuştum.
Kadın: (sahnenin önüne yaklaşır.Kanepeye oturp seyircilere döner.Fondan acıklı bir müzik verilir)Oysa böyle mi hayal etmiştim.Beni seven beni koruyan bir kocam olacaktı.Nikah masasında ayağına bastığımda canı yansa da eyvallah deyip geçecek ben akşam yemeğini hazırlarken o da çay suyunu koyacaktı.Çok iyi anlaşacaktık onunla.Tek kavgamız hangimizin diğerini daha çok sevdiği ile ilgili olacaktı.Onun sıcacık gülümsemesiyle ısınacak şen şakrak kahkahasıyla serinleyecektim.Klimaya hiç gerek kalmayacaktı.Elimi sıcak sudan soğuk suya koyması hiç önemli olmayacaktı.Elinin elimde olması yetecekti.İşten yorgun argın gelecek o kirli elleriyle yemeğe uzanacak ben de onun ellerini kıracaktım.Ama o bana kızmayacaktı.Bana serenatlar yapmasına gerek yoktu.Bir gülümsemesi yetecekti.Ben yavrumuza hamileyken kış günü gidip market market dolaşıp kelek bir karpuz bulup gelebilecekti.Hep sevecektik birbirimizi hep sevecektik.Hayalim buydu, düşlerim buydu.Ama kara bir dev gelip oturdu içime.Kara bir dev. (müzik kesilir hışımla kalkar ) Ben babamın evine gidiyorum işte o kadar.Böyle mal gibi kal ortada.
Adam:Ama hayatım yapma böyle.
Kadın:Yapıyorum, yapıyorum yaaaaappppttıııımmmm.
Adam: (ağlar) Demek öyle ha demek böyle ha , demek şöyle ha.Hayatım hep bir rüzgarın savurduğu yaprak gibi savrulmakla geçti.Şimdi sen de beni elinin tersiyle itiyorsun ha.Sen de beni savuruyorsun öyle mi.Demek yine yanlızlık nasipmiş bana demek yine terk edilmek nasipmiş.
Kadın:Şey canım, ben aslında öyle demek istemedim
Adam: (Sahnenin önüne yaklaşır.Gidip kanepeye oturur.Fon müzik tekrar girer) Oysa böyle mi hayal etmiştim.Dünyalar tatlısı bir eşim olacaktı.Şekerpare , revani ekmek kadayıfı yanında halt yiyecekti.İşteyken mesai saati bitsin de eve gidip onun bana bakan güzel gözlerine bakayım diye sabırsızlanacaktım.Bana Etli kuru fasüyle yapacak yanında da soğanın cücüğünü uzatacaktı.Kızdığım zaman susacak beni dinleyecek sevindiğim zaman sevincime sevinç katacaktı.Belki ara sıra iki tokatımı yiyecekti.Ama ona attığım her tokat için ellerime parmaklarıma bin kere lanet edecektim.Aynanın karşısına geçip yüzümü şamar topuna tutacaktım.Ama o herşeye rağmen gelip beni pişman edecek gülümsemesiyle yüzüme bakacaktı.Onun bir sürü plan yapmıştım.Hatta bir defasında hiç unutmuyorum.Ben zaten unuttuğum şeyleri anlatamıyorum.Neyse şimdi unuttum.Ne hayallerim vardı ama.Boy boy çocuklarımız olacaktı.Small, medium, large…Bir oğlumuza kendi adımı verecektim.Şaban oğlu şaban misali.Evet hayalim buydu.Evlenince neden ayvayı yedik dediklerini şimdi daha iyi anlıyorum.Ayva bahçesine düşmüş gibiyim şimdi.Baklava beklerken turşunun çıkması böyle bir şeymiş demek.Ah hayaller siz hiç gerçek olmaz mısınız? (müzik kesilir.O sırada 1.kız içeri gelir.)Asıl ben babamın evine gidiyorum.
Kadın:Ay kürşat yapma böyle bitanem.
Adam:Kürşat mı.Hatice çabuk söyle kim bu Kürşat olacak zibidi. (ilk defa tam anlamıyla yüzyüze bakarlar) A siz kimsiniz hanım efendi
Kadın:Asıl siz kimsiniz (O sırada kapı açılır.İçeriye bir bayan ve üzerinde gizli polis yazısı olan bir erkek girer.)
2.Kadın:İşte memur bey.Evime giren hırsızlar bunlar.
(O sırada kızlarda salona gelmiş olurlar.Herkes birbirine bakar.Hepbir ağızdan ne oluyor ya demeye başlarlar)
1.kız:Ne oluyo ya?
Kadın:Ne oluyo ya?
2.Kadın:Ne oluyo ya?
Adam:Bir saniye bir saniye.Herkes sussun.(Herkes susar)Ne oluyo ya?
Polis:Bir kişi daha ne oluyo diye sorarsa valla onu vuracağım.(Sahte bir tabanca gösterir.)Son kez soruyorum ne oluyor burda.Neler oluyor burda
Adam:Asıl o soruyu benim sormam lazım.Sizler kimler siniz ve evimde ne işiniz var?
Kadın:Asıl benim sormam lazım.
Polis:Benim adım Sungullah izbırakmaz. Gizli polisim.
Adam:Maaşallah hiç belli olmuyor.
Polis:Bu kadının evinde ne işiniz var?
Adam:Burası benim evim.Ayrıca ben bu kadını ve bu küçük kızı tanımıyorum.
Kadın:Hayır asıl benim evim.Ve ben bu adamla bu kızı tanımıyorum.
1.kız:Ne yani şimdi evlatlıktan red mi ettiniz beni.
Kadın:Hayır salak kızım.Sen bizim çocuğumuz değilsin.Yani en azından benim değilsin.
Polis:Tekrar söylüyorum.Bu ev yanımda duran bu kadına aittir.
Adam:Olur mu canım.Kırk yıllık evimi tanımayacak mıyım
Kadın:Tabi tanımazsın.Sanki kırk yıllık karını tanıdın ya.
Adam:Dinime söven müslüman olsa sanki sen kocanı tanıdın.
Polis:Bırakın şimdi gevezeliği.Bey efendi siz bu eve nasıl girdiniz
Adam:Valla yalan söyleyim kapı açıktı girdim.
Polis:Peki ya siz hanım efendi.
Kadın:Ben de aynı şekilde girdim.
Polis:Sen nasıl girdin kızım
1.kız:Ben hatırlamıyorum
Adam:Ulan bu kız mıymış?Ben de diyorum bu nasıl erkek böyle?Bizim olan bu kadar da bozulmaz canım.Ne olmuş bizim oğlana böyle şaşırıyorum.
Polis:Herşey anlaşıldı
Kadın:Ben anlamadım ama.
2.kadın:Memur bey neden tutuklamıyorsunuz bu hırsızları
Kadın:Hanım hanım ağzını topla hırsız senin babandır.
Adam:Memur bey çabuk herşeyi anlatın hırsızlıktan değil ama birazdan cinayetten adam tutuklayabilirsiniz.Bu insanların benim evimde ne işi var bu kadın neler saçmalıyor böyle.
Polis:Hala anlayamadınız mı beyefendi.Siz de bu bayan da bu küçük hanımda birbirini tanımayan yabancılarsınız ve bu kadının evine yanlışlıkla girmişsiniz.İnsanların hepsinde aynı dertler var.Sorunlar ortak sevinçler ortak.E teknoloji de insanı birbirinin yüzüne bakmaktan alıkoyuyor.Haliyle de böyle durumlar yaşanıyor.Bu bir haftada karşılaştığım 16. vaka.Bir etrafınıza bakın bu evin hala sizin ev olmadığını anlamadınız mı? (kadın kız ve adam etraflarına bakarlar)
Adam:Gerçekten ya benim ev böyle döküntü değil
2.kadın:Döküntü mü
Kadın:Ben de diyorum niye heryer karman çorman
2.kadın:Karman çorman mı
1.kız:Ben yorum yapmayacağım
2.kadın:Allah razı olsun
Adam:Tabi canım.Hem benim eşim de oğlum da çok anlayışlıdır.
Kadın:Ay benim de kocam pırlanta gibidir.Bir dediğimi iki etmez.
1.kız:Valla benim anne babam aynı bunlar gibi sorumsuz.
Polis:Tabi tabi
Adam:Ya gerçekten memur bey.Şimdi burası Gezginler apartmanı 9. kat 27 numara değil mi
Polis:Hayır
Kadın:Peki Sezginler apartmanı 9.kat 27 numara da mı değil
Polis:Hayır
1.kız:Peki polis amca burası Dizginler apartmanı 9.kat 27 numara da mı değil
Polis:Hayır efendim hayır.Burası Zenginler apartmanı 9.kat 27 numara
2.kadın:Ne yani burası Güneş apartmanı  değil mi?
Polis-Kadın-Adam-1.kız:Yuuuuuuhhhh






Tiyatro Bitimi Gölge Senaryo
Önce adam sahneye girer ve donar.
SES:Asıl adı Kerem.Ömrünün yarısını uykuyla diğer yarısını da boş işlerle geçirdi.Karısı onu boşadı.Anlatsam roman olur dedi ve bir roman yazdı.Kitabı tam otuz bin adet basıldı ve yok sattı.Yani kimse almadı.Nasip değilmiş deyip sinema sektörüne yöneldi ve meşhur oldu.Yükseldi yükseldi yükseldi.O kadar yükseldi ki biraz daha yükselmesine belediye izin vermedi.Hayranlarının göbeğine imza atacak ünlendi.Sonra birgün yolda yürürken logar kapağının açık unutulması sonucu foseptik çukuruna düştü.Niyazi oldu gitti.




Kadın sahneye girer.
SES:Asıl adı Tuğba.Onu da kocası boşadı.Dul kadınlarla toplu boşanma eylemleri için yola çıksa da Esra erol a yenik düştü.Azmetti, cezmetti mor menekşeler adlı kadınlara özel bir dernek kurdu.Erkek egemenliğine son yaşasın feminizm sloganıyla yola çıkan tuğba gün geçtikçe hedeflerini büyütüyor.Derneğinin üye sayısı iki.

1.kız ve 2.kız girerler
SES:Asıl adları aliye ve aysun.Bütün ömürlerini lay lay ve loy loy la geçirdiler.Ağızlarındaki lolipoplarla Tonguç, orçun ve sertaç ın peşinden koşup durdular.O kadar koştular ki bir atletizm antrönörü onları keşfedip Londra atletizm olimpiyatlarına soktu.Onlar da ülkemize gümüş çaydanlık özel ödülünü getirdiler.

Gizli Polis girer
SES:Önceleri kim olduğunu kimse çözemedi.On beş sene önce aşırı ütopik düşünce ve fantazileri yüzünden emniyetten atılmış bir komiser olduğu öğrenildi.Atıldıktan sonra aklını yitirmiş fukara.Şimdi bakırköyde uslu uslu yatıyor.

2.kadın girer
SES:İşte en talihsiz kahramanımız.Zavallı.O günden sonra evini bir türlü bulamadı.Ve hala arıyor.

Kapıcı girer
SES:Asıl adı yusuf.Kafayı çalıştırıp kapıcılıktan kırdı parayı.Paraya para demedi, paraya kendi adını verip yusuf dedi.Çok çalışıp kpss den yüksek bir puan aldı.Ama alayına isyan deyip İçinde bir ukde olarak kalan öğretmenlik mesleğini yapmadı.Paraya ismini verdikten sonra hedef büyüttü.Şimdiki hedefi paraya resmini koymak.

SES:Ha, ben kim miyim?Ben…Boşverin be canlar.Ben hayatınızın ilerleyen yıllarında adını bile hatırlamayacağınız sıradan bir adamım.Tiyatromuz bitti canlar.Ama hemen ayaklanmayın.Daha selamlama bölümümüz var. Huzurlarınızdan saygıyla ayrılıyorum.Herşey gönlünüzce değil hakkınızda hayırlısı olacak şekilde olsun.Allahaısmarladık.

SELAMLAMA

PERDE KAPANIR.

                                                                                   YAZAN:KEREM TEĞİN



Kerem TEĞİN



Yorumlar (0)

İçeriği Paylaş

Arkadaşını davet et
Adınız Soyadınız:
Arkadaşınızın e-mail adresi:

Popüler Yazarlar
   YazarPuan
1 .. .. 6465
2 Firari Fırtına 4508
3 Mustafa Ermişcan 3979
4 Hasan Tabak 3636
5 Nermin Gömleksizoğlu 3263
6 Ömer Faruk Hüsmüllü 3134
7 Uğur Kesim 3107
8 Sibel Kaya 2974
9 Enes Evci 2674
10 Turgut Çakır 2349

Bu Nedir? - En Popüler 100 Yazar




Özgür Roman

Romanlar- Hikayeler - Denemeler - Senaryolar - Çocuk Kitapları - Şiirler - Günlükler - Yazarken - Röportajlar - Forum - Biz Kimiz? - RSS

Çevrimiçi Kullanıcı Sayısı:1556 
 Özgür Roman üyelik sözleşmesi için tıklayınız 

© Özgürroman 2008 - 2011 - info@ozgurroman.com