Denemeler

Sempati ve empati; şükür, gıpta ve dua
Okunma: 852
nasuh kalender - Mesaj Gönder



 
SEMPATİ'DEN ANLAŞILMASI GEREKEN;
en başta MÜTEBESSİM OLMAK; yani somurtmamak, muhabbetle yaklasmak ve yüzü güleç olmak gibi hasletler olarak tanımlayabiliriz.
 
EMPATİ'den anlaşılması gereken ise MEŞHUR Hadis-i Şerifte ifade edildiği gibi; "Kendi nefsi için istediği şeyi, muhatabı için de istemek, kendi nefsinin hoşlanmayıp istemediği şeyi muhatabı (yani başkası) için de istememektir. Saadet asrı nice bu çerçevelerde cereyan eden olaylar ve bunu yaşam tarzı haline getiren şahıslarla dolu doludur (dikkat edersek inanç ve kultur medeniyetimizdeki bu tarif empati denen latin terminolojisi ile karşımıza çıkıyor)
Olsun da, ama bilelim ki; empati yaparsak ve sempatik olursak yaşamın her devre ve kademesinde kaliteyi de zamanı doğru değerlendirmeyi de ve nihayetinde toplum huzur ve bereketinİ de temin etmiş olacağız inşaallah.
 
Empati yapalım, her gördüğümüzü Hızır, her geceyi Kadir bilelim.
 
Hep sempatik kalalım, mülkün sahibine teslim olalım verdiklerine razı olalım.
 
Sağlıkta ve dünyalıkta kendimizden zorda olana bakarak şükredelim; ilimde ve maneviyatta ise kendimizden daha iyi olana bakıp gıpta edelim.
 
Esmaül Hüsna'nın hatırına Rabbimizden (mahviyetle) günahlarımızın affını isteyelim.
 
O'ndan fazlını ve keremini, dünya ve ukba nimetlerini ihsan etmesini isteyelim...


@import url(http://www.ozgurroman.com/CuteSoft_Client/CuteEditor/Load.ashx?type=style&file=SyntaxHighlighter.css);
nasuh kalender



Yorumlar (3)
Hasan Tabak 17.12.2014 20:51
Ustam! Bu mütebessim tavrınız ve güzel bir konuyu kendi yorumlarınızla bizlere sunduğun için teşekkür ederim. Sempatiyle insanlara yaklaşalım empati yapalım,her gördüğümüzü HIZIR,her geceyi KADİR bilelim.

İnanan birey, dinsel inanç ve pratiklerinden aldığı dinsel motivasyonla öteki/leri anlamayı, kendi bilimsel dünyasında ‘sosyal sevap’ olarak kodlayıp tanımlayabilir. Bu konuda, sahip olduğu kültürel miras bağlamında geleneği ötelemeden modernite içerisinde, psiko-sosyo-teolojik açıdan kendine sağlam bir zemin oluşturabilir. Bunu becerebildiği ölçüde birey, kişiler arası farklılıklar içerisinde, benzerlikleri görebilmeyi ve yeni benzerlikler oluşturmayı başarabilir. Modern bireyin tüm bunları yapabilmesi ve aşabilmesi için öncelikle sahip olduğu dinsel kimlik, dinsel kişilik, dinsel benliği’nin kalitesi üzerinde fikir jimnastiği yapması ve bu kaliteyi giderek mümkün olduğu ölçüde arttırması gerekir. Ancak bunu başarabildiği ölçüde, sahip olduğu dindarlık formu, dinsel ve etik temelli değerleri üretebilir. Zira, içselleştirilmemiş hiçbir dinsel tutum ve davranış formu, bireyin hayatında kalıcı ve etkili olmaz. İşte modern birey, dinsel inanç ve pratiklerinin psiko-teolojik kalitesini arttırma adına mesafe alabildiği ölçüde, modern hayat tarzları içerisinde boğulmayacak; merhamet duygusunu sürekli taşıyarak, Allah (c.c.)’ın ‘rahmet’ sıfatı gereği öteki/lere yönelik, yaratılan/insan üzerinden değil, yaratan/Allah üzerinden daha kuşatıcı ve derin bir yaklaşım sergileyebilecektir. Modern bireyin psiko-teolojik kökenli sahip olduğu bu merhamet duygusu da, beraberinde öteki/lere acıma ve onları anlama yetisini geliştirebilecektir. Bu da öteki/lerle, empatik eğilim temelli iletişim becerilerinin gelişmesini kolaylaştırabilecektir. Tüm bunları başarabilmek için, herkes öncelikle aynayı, öteki/lerin gözlerine tutmaktan vazgeçip kendine çevirmeli; ve yine ‘-sokaklar çok pis!’ diye bağırmayı bırakıp, önce kendi evinin önünü süpürmelidir

Not: Diyanet aylık dergisinden alıntıdır..


nasuh kalender 18.12.2014 08:17
Sabahınız hayrolsun, ilk muhaberem siz kadirşinas büyüğümüze olmalıydı ve de öyle yapmaya çalıştım, bu güzel temennileriniz ve iltifatlarınıza "estağfirullah, bu sizin güzel görüşünüz" denir ya ben de öyle demek istiyorum, Ustam...
Gelelim alıntıya. Alıntının muhtevasına içeriğine eyvallah Ustam.

Müsaadenle büyük bir ama demek istiyorum. Yahu bunu yazanların iyi niyetlerinden şüphemiz yok, fakat dili ne kadar da avam lisanından uzak ve anlaşılmaz, farkettiniz mi? Bu da epeyi latince kokuyor, mesela; " modern bireyin psiko-teoljik kökenli..." İfadesi..
Bunu benim hüseyin amcalarım, fatma teyzelerim nasıl anlayacak?
Şöyle dese; muasır (çağdaş) insanın (yahut şahsın) dinimizin ruha dair manevi (veya felsefi) kökleri itibariyle (veya menşeine istinaden) gibi gibi.. Parantez içleri olabilecek muadil-alternatif ifadeler...
Geçen bir programda yine bir Hocamız paradigma transformasyonundan bahsediyor, sanıyorum zihniyet dönüşümü demek istiyor, öbürü modanın negatif ve pozitif etkileri (utanmasa bunun yerine de efektleri diyecek) diyor; nedir bu özenti ve fark basma merakı. Aynı modern kafa Kürtçe konuşulan yerde Kürtçe vaaz verelim desem ona da karşı. Tamam böyle vaaz ver, böyle makale yaz ki ne Türkçe, ne Kürtçe ne de başkaca anlaşılsın.
Konuşacak çok şey var Ustam, helal et hakkını kafanı şişirdi isem...

zeynep önel 28.01.2015 14:10
Empati yapalım, her gördüğümüzü Hızır, her geceyi Kadir bilelim. gerçekten güzel olmuş elinize sağlık!


İçeriği Paylaş

Arkadaşını davet et
Adınız Soyadınız:
Arkadaşınızın e-mail adresi:

Popüler Yazarlar
   YazarPuan
1 .. .. 6329
2 Firari Fırtına 4392
3 Mustafa Ermişcan 3776
4 Hasan Tabak 3481
5 Nermin Gömleksizoğlu 3146
6 Uğur Kesim 3016
7 Ömer Faruk Hüsmüllü 2884
8 Sibel Kaya 2863
9 Enes Evci 2573
10 Turgut Çakır 2269

Bu Nedir? - En Popüler 100 Yazar




Özgür Roman

Romanlar- Hikayeler - Denemeler - Senaryolar - Çocuk Kitapları - Şiirler - Günlükler - Yazarken - Röportajlar - Forum - Biz Kimiz? - RSS

Çevrimiçi Kullanıcı Sayısı:2162 
 Özgür Roman üyelik sözleşmesi için tıklayınız 

© Özgürroman 2008 - 2011 - info@ozgurroman.com