İLLE DE DEMOKRASİ
()
-
9.10.2016 01:23
Susacağım ama duymak için değil, daha fazla saçmalamaman için. Nedense bana Halide Edip Adıvarın romanındaki sinekli bakkalı hatırlatıyorsun. Bazen de leman dergisindeki karikatür bezgin bekiri.
|
İLLE DE DEMOKRASİ
()
-
8.10.2016 13:59
Bir arada yaşamak insanın tercihi değil, hayatın ve doğanın dayattığı bir zorunluluk. Mesele bu zorunluluk karşısında insanın nasıl bir pozisyon alabileceği ile ilgili. Elbette kim nerde kendini iyi hissediyorsa orda yaşamalı. Bahsettiğim sistem sana illa sarayda yaşayacaksın demiyor.Aksine senin sarayda yaşamama özgürlüğünü koruyor. Ana tema özgürlük burda. Herkes kendi farklılığını özgürce yaşamalı, bunun sınırı ise farklılıkların birbirine dayatılmaması ve bir farklılığın ötekine zarar vermemesi. Farklılıklar arasındaki DENGE korunmalı..
|
İLLE DE DEMOKRASİ
()
-
6.10.2016 15:41
Ben de insanların beyinlerinde saldırganlık olduğu görüşüne katılıyorum. İşte bu saldırganlık, yukarıda bahsettiğimiz farklılıktan kaynaklanıyor. Çünkü Güçlü olan güçsüze farklı olan özelliklerini dayatmaya çalışıyor ki kendine yada bağlı olduğu gruba bireysel menfaat sağlasın. İşte demokrasi dediğimiz şey de tam da burada devreye giriyor. Demokrasi dediğimiz sistem farklılıklar arasındaki dengeyi sağlıyor, güçlünün güçsüze kendi farklılığını dayatmasını ve saldırganlıklarını engelliyor. Her kes, her gurup, her ırk, her mezhep her din özgürce kendi farklılığını yaşıyor. Bunu sağlayan toplumun bizzat kendisi olabileceği gibi, bir kral, padişah, dernek, parti de olabilir. Önemli olan demokrasinin hakim olması.
|
İLLE DE DEMOKRASİ
()
-
6.10.2016 12:41
Değerli dostum,
Başarısız sıfatını yazarlığına değil,espri yapabilme yeteneğine yakıştırmanı dilerim. Kendine göre demokrasinin tanımını yapmışsın, ancak müsadenle ben de Demokrasi gibi bir ortak değeri özdeşleştirdiğin "Kazık"'ın tanımını yapayım. Kazık: Bir kimsenin kendisinde fayda sağlayacağını düşündüğü, ancak kendisinde mevcut olmadığı bir şeyi elde etmek için, birilerini ya da birini onların hilafına(Zararına) aldatması, onları kandırması. Bu tanıma katılıyorsan soruyorum şimdi. Demokrasinin kime ne zararı var ? Farklılıkları bir arada bulundurabilecek, herkesin özgürce kendi farklılığıyla var olabileceği başka bir sistem biliyorsan söyle de onu uygulayalım.
|
Kendini SEV
(Elçin TÜRKOĞLU)
-
Günlük
14.9.2016 09:08
Hayatta iki yol vardir. Kazanmak ve kaybetmek. Her ikisi yola da cesaretli insanlar girer. Kaybetmekten korkup kazanmayi garantiye almak isreyenler ise dusunmekten perisan halde bir hic olarak ve yasamayarak bu dunyadan gocup giderler
|
YETERSİZ "TANITIM"
()
-
8.9.2016 17:04
Konuyu açarmısınız demek istedim:) hayatın olağan akışına uygun olmayan bir durumdan bahsediyorsunuz da, eli yüzü düzgün onca erkek varken neden sandalyeye mahkum biri?
|
YETERSİZ "TANITIM"
()
-
8.9.2016 10:27
Konusu ilginç bir roman. Kahramanımız neden telerlekli sandalyeye mahkum birini kendine aşık etmek istiyor açarmısınız lütfen?
|
GELECEKTEN GEÇMİŞE-8
()
-
7.9.2016 17:43
Baskı ve rakam hatası olur böyle şeyler
|
Ya yanacaksın ya yanacaksın Fransa
(Enes Evci)
-
Günlük
15.7.2016 18:02
Bana göre doğru tespit, katılıyorum.
|
..
()
-
13.7.2016 22:27
Ben yine her zamanki gibi işin felsefi yönüyle ilgileneceğim. Bir insan neyi niçin sever? Sevmenin kriteri nedir? Bir kimsenin seni gerçekten sevmesi için neden ne ?
|
GELECEKTEN GEÇMİŞE-4
()
-
11.7.2016 14:33
Yapıcı eleştiriniz için teşekkür ederim.Edebiyat yapayım derken hukukçu kimliğimi ifşa etmişim desenize😊 farklı zaman kipleri derken mış miş gibi kiplere daha mı ağırlık versem?
|
GELECEKTEN GEÇMİŞE-4
()
-
10.7.2016 18:54
Birinci eleştirini doğru bulduğum için gerekeni yaptım. İkinci eleştirine ise katılmadığım için, şimdilik önemsemiyorum. Yaptığın ikinci eleştiriyi dikkate almam için en az 5 kişinin daha yaptığın bu eleştiriye destek vermesi gerekiyor. İkinci eleştirine neden katılmadığım konusuna gelince, ben realiteden yanayım. Bu nedenle romanda imkansız olmayan akla uygun her şeyin anlatılabileceği kanaatindeyim.( Not:Bu romanda anlatılanların bir kısmı tesadüfler de dahil olmak üzere gerçek hayattan alıntıdır.) Diğer konuya gelince, profesörün Öğrencilerini sevdiğini yazmadığım gibi, trene istiflenmiş anne baba sevgili ve kardeşlerini sevmediğini de yazmadım.Bu nedenle eleştirine eleştiri yapacağım. Eleştiri yaparken yazılanları dikkatle oku lütfen
|
Sözden Ziyade.
()
-
10.7.2016 12:56
Güldürme beni başarısız, bir yazar nasıl kalemsiz olamaz ? Burada yazdığın hangi yazıyı kalemle yazdın? Bir yazar yüreksiz, akılsız ve üslupsuz olamaz demek istedin heralde
|
GELECEKTEN GEÇMİŞE-4
()
-
10.7.2016 12:44
Ben amatörüm dostum. Profesyonel olsam kitabım olurdu zaten. Öküz olduğun için pek anlayacağını sanmıyorum ancak ben her yerde her şartta her zaman aynı şeyi tekrar edeceğim. Yıkıcı olma yapıcı ol ! Yaptığın eleştiriyi doğru üslupla yapsan yapıcı olacak. Ancak sen yıkıcı ve moral bozucu davranmayı tercih ediyorsun. Ancak eleştirin yıkıcı da olsa yine de heba olmasına müsaade etmeyeceğim. Wordde hazırladığım yazıyı kopyalayıp yapıştırmayacağım. Düzenlemesini paylaşırken yapacağım.
|
Sözden Ziyade.
()
-
9.7.2016 14:33
Sevgili dostum, Beni bilen bilir, ben her zaman inandığımı söylerim.İnandıklarımı söylerken de kimseden bir beklentim olmaz.Gözümün gördüğü hiçbir şeyden de korkmam.Sana da şunu söyliyeceğim; yorum yapacağın kişinin cinsiyetine ve onu etkilemek için yazacağın yazılara odaklanmak yerine, biraz da sana anlatılmak istenen düşünceye odaklanmanı tavsiye ederim. "Edebiyat ile uğraşanlar var olanı onarır" gibi bir düşüncem olmadı, yazdığım yazı yukarıda, peki anlayamıyorsun madem, Türkçe özetini yazayım sana; Yıkıcı olma yapıcı ol !Hepsi bu. Başarısızlığının sebebini ben yıkıcı olmana bağlıyorum. Başarılı edebiyatçının dilinden bal damlar, sen ise vidanjör borusu gibi bok akıtıyorsun. Önce ağzını topla saygısız adam!
|
Sözden Ziyade.
()
-
9.7.2016 10:23
Hümanist olmanın neresi kötü ? Savaşlara ve o çocukların gözyaşına sebep olan işte bu rövanşist ve intikam duygulu lanet söylemleriniz. Olanı yıkmak yok etmek en kolayı, önemli olan var olanı insanlığın yararına kullanabilmek. Sanırım seni de tırstıran bu olsa gerek..
|
BAYRAM
(gül manolya)
-
Günlük
7.7.2016 13:05
Yozgat belediyesi iyi çalışıyor da ozgurroman belediyesi pek iyi çalışmıyor. Çukuru kapatmak kolay da senin çeneni niye kapatamıyorlar. Dalga geçip duruyon
|
YÜRÜYÜŞ
()
-
14.6.2016 10:46
Ben tam aksini düşünüyorum. Bence kafa karışmıyor daha tutarlı hale geliyor.Önemli olan kişiler yada gruplar değil doğrular ve ilkelerdir. Önemli olan doğruları saptamak ve bunları ilkesel hale getirmek. Daha somut hale getirmek için örnek vereyim. Bir sepet duşun. İçinde çeşit çeşit meyve var.ancak her meyvede bir kısım çuruk oluşmuş. Sen tutar o meyveleri tek tek alıp çuruk kısımlarını atarsan sağlam kısımlarıyla güzel ve lezzetli bir meyve salatası yapabilirsin..
|
Güven
(Eylül Neva)
-
Günlük
13.6.2016 11:56
Aşk bir psikolojik hastalıktır. İnsanoğlu hoşlanıp, beğendiği ve hayranlık duyduğu insanı kendine bağlamaya çalışarak, bu şekilde mutlu olmayı garantiye alacağını sanır. Oysa insanın doğasına terstir bu. Zira aşk sanılan şey, sonradan yerini farklı duygulara bırakmaktadır. Aşkın yerini sonradan alışkanlık, sadakat, saygı, dostluk gibi kavramlar almaktadır. Amaç aşkın yerini alan bu kavramlara ulaşmaksa bunu bir tek insanda aramak yanlıştır. Çünkü insanın ruhunda özgürlük vardır. Esareti kabullenemez. Bu nedenle mutlu olmak istiyorsak aşık değil, özgür olmayı denemeliyiz.
Not: Size öneride bulunmak haddim değil, sadece fikrimi beyan ediyorum.
|
AYNADAKİ KİM
()
-
13.6.2016 11:43
Çok kuvvetli dilin, sağlam bir edebiyatın var, harikulade yazıyorsun ancak yazılarında vermek istediğin mesajı bir türlü yakalayamıyorum.
|
|