Yazdıkları (140) |
Yazı Türü:
- Sıralama:
|
Kitaplara Ekledikleri (0)
|
1960 yılında Kırıkkale'de doğdum.İlk ve Ortaokulu Kırıkkale'de, liseyi Ankara'da tamamladım. Anadolu Üni. İşletme Fakültesi ön lisans mezunuyum. Yazma, okuma, araştırma yapmak ve yorumlamak öne çıkan özelliklerimdir. Üç çocuk babasıyım. Bir kamu kuruluşundan emekliyim ve yazarlık yapıyorum. "Mevtadan Mektup Var" isimli kurgu romanım yayınlandı. Heyecanı, akıl oyunlarını ve macerayı seven kurgu roman sevenlere özellikle tavsiye ediyorum.
Bu köşenin kısa yazılara yer verdiğini biliyorum ancak; yapım gereği kısa yazılar yazamıyorum. Çünkü yazılarım genellikle makale türünde olduğu için okuyuculara konu ile ilgili bilgiler vermenin daha mantıklı olduğunu düşünüyorum. Bu sitede yazılarımın uzun olduğu konusunda eleştiriler almakla birlikte, düşüncelerimi okuyucularla paylaşmanın keyfini yaşıyorum.
Doğru ve sağlam bilgilerde buluşmak dileğiyle
Halit Durucan
|
|
1 adet kayıt bulunmuştur.
23.12.2010 13:43:19
-
Günlüklere yapılan yorumlar ve sıralama hakkında
Merhaba arkadaşlar. Yorumlarla, popülerlikle ve tıklanmalarla alakalı görüşleri okudum. Bu kısımda her arkadaş okudukları hakkında görüşlerini ortaya koyarlar. Zaman zaman bende okuduğum yazılar hakkında yorum yapıyorum. Özgür Roman'ın bir paylaşım sitesi olduğunu düşünüyorum. Burada sadece bilgiler ve birikimler paylaşılmamalı. Yorumlar da paylaşılmalıdır. Bazen,. yazı içeriğinde hiç bir çirkinlik, çirkeflik ve toplum adına olumsuzluk olmadığı halde, sırf kötülemek olsun diye yorum yazanlarda var. Önce yazılanlardan faydalanabilmeyi öğrenmemiz gerekir. Ben şiirlere pek yakın değilim, ama güzel şiirleri hiç ıskalamam, okurum. Yazılar, emek verilerek ortaya konur ve amacı da düşünceleri ve bilgileri insanlarla paylaşmaktır. Bilmediğim bazı şeyleri gerek burada olsun gerek diğer sitelerde olsun öğreniyorum. Öğrenmek, kişinin bir eksiğini tamamlaması demektir. Laf olsun diye yazı, makale veya şiir yazılmaz. İnsanların ne yazdığını ve niçin yazdığını bildiklerine inanıyorum. Yorumlarda yıkıcı değil, yapıcı ve teşvik edici olmalıyız.
Saygılarımla
|
Yorumları -
608
PATRİOT KRİZİ
(Halit DURUCAN)
-
Günlük
23.12.2012 20:59
Karadeniz Yürekli Emrem; belli ki birileri bu krizlerle nemalanıyor. Belli ki birileri ülkemizin krizlerle uğraşmasından keyif alıyor. Biz Krizlerle uğraşırken birileri uzay çağına ulaşıyor, biz halen türbanla uğraşıyoruz. Her bir uğraşımız kriz olmadan çözülemiyor. Allah bizi krizlerden ve Müslüman görünümlü şeytanlardan korusun!
Seval kardeşim; lütfen biraz dünyadaki gelişmelere ve ortaya atılan projelere dikkat edin. Benim sizden tek ricam BOP VE Dinlerarası diyalogun mantığını anlamaya çalışın. İmanlı ve vatansever kişiler bu projelerin mantığını çözdüğü anda dünyadaki gelişmelerin de mantığını çözmüş olacaklar. Size birkaç misal ile neden bugünkü iktidarı eleştirdiğimi söyleyeyim:
a-) Çok yalan söylüyorlar ve iftira atıyorlar. Bunları örneklerle verebilirim. b-) Dini çok istismar ediyorlar. c-) Devlete ait her ne var ise; yeraltı madenlerinden tutun da KİT'leri yabancılara satıyorlar! d-) Kıbrıs ve Kerkük sorunlarına uzak duruyorlar. e-) Patriotlar geliyor; tetik bizde diyorlar ama tetiğin NATO kontrolünde olduğunu Bizzat NATO SÖYLÜYOR! Türkiye'ye patriotların konuşlanması için ABD nin isteği ile İSRAİL'in NATO üyesi olmasına Türkiye onay veriyor! İsrail yetkililerinin açıklamaları günlerce İsrail basınında yer aldı. Bu zihniyet hani İsrail karşıtıydı? Hani İsrail ile tüm ilişkileri askıya almışlardı? Yöneticilerin hepsi koro halinde yalan söylüyor! f-) Zinayı anayasadan suç olmaktan çıkardılar! Böylece ülkemizde zina son yapılan araştırmalara göre %400 artmış durumda! g-) Domuz etini kasaplık et statüsüne koydular. Bu millet sanki domuz eti yemek için yıllarca beklemiş! h-) 1400 YILDIR cuma hutbelerinde okunan AL-İ İMRAN suseri VATİKAN'ın isteği ile (dinlerarası diyalog) uzun süre okunmadı! ı-) Başbakan gerekirse iblislerle istişare eder, gerekirse papaz cübbesi bile giyerim diyebiliyor! i-) Ülkemizde 40 bin civarında klise evi açıldı; eski kiliseler benim-senin paranla yenilenip, ibarete açılıyor! j-) Evet-Hayır referandumuyla 'din ve vicdan hürriyeti' de onaylandı. Bu referandum ile hıristiyanların ve yahudilerin ülkemizde etkili bir şekilde misyonerlik faaliyetinde bulunmasına izin verildi. Misyonerler birer ikişer müslüman avlıyor ve hristiyan yapıyor. Bir müslüman yöneticinin bu çalışmalara asla izin vermemesi gerekmez mi?
Bunlar sadece birkaç örnek. Gerisini bi zahmet siz araştırın ve görün Türkiye gerçeklerini. Türkiye'nin yavaş yavaş, planlı bir şekilde çivileri sökülüyor. Bugünleri çok arayacağımızdan emin olabilirsiniz!
|
BYE BYE TÜRKİYE'M
(Halit DURUCAN)
-
Günlük
30.11.2012 19:50
oY kullanmak demokratik bir haktır bana göre. Ancak demokrasiyi kendi adına görenlerin oluşturduğu bir siyasi atmosferde hangi demokrasiden bahsedeceğiz ve kimler için oy vereceğiz. Senin dediğin noktadayım ben Ramazanım. Mecliste bulunanlarda kapitalizmin birer oyuncağı değil midir? Kapitalizm insanı ve insan emeğini dışlayan, buruşturup çöpe atan bir sistem değil midir? Öyleyse neden kapitalistlere oy vereyim? Ha bir de şunu ekleyim; CHP'nin gönlü kalmasın bir oyda onun için patlat gitsin be Ramazanım (Şaka Tabi) Gözlerinden öptüm Ramazanım
|
Yalan' mı
()
-
28.11.2012 20:56
Sevda kardeşim, insanların kalpleri menfaatçi şu dünyada karardığında herşey berbat oluyor. Önemli olan, güzelliğin ve samimiyetin tek yeri yürektir ki, işte oraya dünyanın maddiyat çöplüğü yerleşirse o zaman güzelliğe, sevgiye ve en önemlisi insanlığa ait olan herşey anlamını yitirir.
|
Ne denmeli başka
(. .)
-
Günlük
28.11.2012 15:03
vEYSİM, GÜZEL bir şiir. Beğenerek okudum. Kalemine ve yürekine sağlık.
|
Yalan' mı
()
-
28.11.2012 14:57
Hasan abim, dünyada eskimeyen ve baki olan sevgidir. Ancak son zamanlarda sevginin adını menfaat almıştır. Sevgi eğer aşk ise o da anlamını yitirmek üzere. Güzeldi, kalemine sağlık
|
Cahil ve Âlim Arasındaki On Fark
(Hamad Muhammed)
-
Günlük
28.11.2012 14:53
Hamad, cahil ile alim arasındaki farkı güzel bir şekilde kaynaklardan alarak ortaya koymuşsun. Zaten öteden beri cahil insanların yaptıkları da ortada, faciaları da ortada. Alimler de öteden beri yaptığı olumlu çalışmalarla ve sözlerle farklı bir noktadadır. Dünya insanlığı yıkımların faciaların cahiller marifetiyle yapıldığını halen konuşmakta. Alimlerin de yaptığı hayırlar, toplum ve devlet düzenindeki etkileri, dine yaptıkları hizmetler asırlardır konuşulmaktadır. Fark, yaşanmışlıklara bakıldığında gayet açık ve net. Konu güzel. Kaleminize sağlık
|
BYE BYE TÜRKİYE'M
(Halit DURUCAN)
-
Günlük
27.11.2012 21:24
Sevgili Ramazan'ım Emrem: Şunu açık ve net söylemek isterim ki; ben şu mecliste bulunan siyasi partilerin milletin oyunu hak ettiklerine asla inanmıyorum. Bu sebeple üç dönemdir oy atmıyorum. Kemal Kılıçdaroğlu meselesine gelince; bu şahsı benimsediğim için onu örneklemedim. Bu konuyu çok açık ve net bir şekilde ortaya koyması ve konunun daha iyi anlaşılabilmesi için bu örneği verdim. Zira bu tür gizli olan ve sonradan ortaya çıkan olaylar neticede Türkiye'de olduğu gibi dünya basınında da tartışılmaktadır. Ben Türkiye'de siyasi zeminde bu olayın nasıl algılandığını ve nasıl tepki gösterildiğine dikkat çekmek istedim. Ramazan'ım Emrem, makaleye gösterdiğin ilgiden ve Türkiye gündemine gösterdiğin hassasiyetten ve tabi ki yerinde olan eleştirinden dolayı teşekkür ederim ve O KARADENİZ gözlerinden öperim.
|
ORTADOĞU CEHENNEMİ VE VAR OLMA SAVAŞLARI
(Halit DURUCAN)
-
Günlük
23.11.2012 20:48
Fatoş kardeşim, üzerinde düşünülmesi gereken bu makaleme yaptığınız yorumlardan ve dahası katkılarından dolayı teşekkür ederim. Ben üniversite gençlerinden çok ama çok umutluyum. Zira üniversitelir gençler bu balon iktidarın niyetlerini gayet iyi bilmektedir. bu gençlerimiz, günümüz siyasi iktidarın gündemi saptırarak ve millete dini öne çıkartarak bir nevi dini afyon gibi kullandırıp, bu milleti din uykusuna yatırmaktadır. ancak din uykusuna yatanlar yarın uyandıklarında acaba nasıl bir manzarayla karşılaşacaklar. Bu çok üzerinde durulması ve uzun uzun araştırılması ve düşünülmesi bir durumdur. İçinde bulunduğumuz durum, uyku zamanı değil, ayıkma ve emperyalistlerin birer ahtapot gibi islam ülkelerini kuşattığını artık görme zamanıdır.
|
Biz gibi
(. .)
-
Günlük
10.11.2012 21:12
Sevgili Veysim, dizelerde çoğalmayı ve imkansızlaşmayı aktarmışsın. çAResizlik ise başa bela olmuş. Kalemine sağlık
|
Olmuyor, Yeteneğim Yok!
(Çiğdem .)
-
Günlük
10.11.2012 21:08
Çiğdem kardeşim, başarısızlığının sebebi ortada. Gerçi şiirlerini okumadım şimdiye kadar ama şunu önereyim size. Üstadların şiirlerinden bol bol oku. KELİmelerin nasıl dizildiğini, kafiyelerin nasıl oluştuğunu ve serbest bir vezinde nasıl şiir yazıldığını göreceksin. Öncelikle bir konu belirle kendine. o konuyu en güzel şekilde yazmak için içindeki paniği ve başaramam korkusunu bir tarafa atmalısın. Ben de şiir yazamam ama 10 adet yazmışım, hep okuyarak ve düşünerek. Beğenen arkadaşlarım oldu elbet. Şiir iyi bir dosttur. Şiir senden korksun Çiğdem kardeşim. Güzel şiirlerinde buluşmak ümidiyle
|
TÜRKİYE, BAŞKANLIK SİSTEMİNE HAZIR MI?
(Halit DURUCAN)
-
Günlük
10.11.2012 20:46
Ramazanım Emrem, bu özel günleri takip ettiğin için samimiyetinden dolayı teşekkür ediyorum. Şahsında tüm özgür roman arkadaşlarımın gelmiş ve gelecek doğum günlerini kutluyorum. Senin de kara gözlerinden öpüyorum. Sevgilerimle Emrem.
Ender kardeşim, aradan asırlar geçmiş olsa da ne yazık ki bazı şeyler halen bulanık. Türkiye de demokrasi var diyenler haklıdır; evet var ama demokrasi dümeninde oturanlar için. Halk için milleti ve devleti için çalışanı bir gösterseler de alınlarından bir öpüversem. Osmanlının iyi ve kötü günleri olmuştur; ancak zamanın şartlarının bozulması, fitne ve fesadın hortlaması, Fransız ihtilalleri ve ingilizlerin oyunları ve tabi ki tüm Avrupa ülkesi bu fitne tiyatrosunda sahne aldılar ve Osmanlı yı tanınmayacak hale getirdiler. Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim Ender, Umarım tez zamanda zihniyetler arzulanan şekilde değişir de insanlar insan olduğunun farkına varır. Ne diyeyim...
|
LAİKLİK NEDİR, NE DEĞİLDİR?
(Halit DURUCAN)
-
Günlük
10.11.2012 13:31
Ali Bey, laikliğin ülkemizde yeteri kadar anlaşılabildiğine siz gerçekten inanıyor musunuz? Laikliği her gurup veya kuruluş farklı şekillerde tanımlıyor. Bugün halen laiklik ile ilgili kitaplar ve makaleler yazılıyor ise bu laikliğin halen zihinlerde yerleşmemiş olduğunu gösteriyor. Herkes şunu biliyor; laiklik din ile devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır. peki niçin laiklik sistemi getirildi, nasıl uygulandı ve hangi şartlar gözönüne alınarak ve hangi kriterler baz alınarak laiklik uygulandı? Bunu ülkemizde kaç kişi biliyor? Şunu belirteyim ki Sevgili Ali Bey, ülkemiz okumayan, araştırmayan ve kulaktan dolma bilgilere itibar eden insanlarla doludur. Sadece laiklik mi? Bunun gibi daha pekçok şey hakkında ne kadar araştırma yapılırsa yapılsın bana göre azdır. Zira kitap okuma alışkanlığı olmayan bir ülkede yaşıyoruz. Yorumunuz için teşekkür ederim Ali Bey
|
LAİKLİK NEDİR, NE DEĞİLDİR?
(Halit DURUCAN)
-
Günlük
5.11.2012 23:31
Sevgili Hamad Kardeşim. Yazıma eklediğin yorumuna aynen katılıyorum. Benim laikliği savunuyor olmam Allah'ın yasalarının uygulanmasını istemediğimden değildir. Zira en az senin kadar bende bilirim ki, Yüce Allah indirdiği yasalarla insanların hem bu dünyalarını ve hem de ahiret hayatlarını garanti altına almak istemiştir. Hiç bir şekilde Yüce Allah'ın yasaları üzerine yasalar üstün değildir. Beşer her zaman beşerdir ve yanılmaya, yenilmeye ve yerilmeye mahkumdur. Beşer, bugün yaptığını yarın bozar. Biri yapar diğeri bozar. Bu insanlık tarihinde günümüze kadar tekrar edip gelmiştir. Oysa, tüm çağlara hükmedecek şekilde Yüce Allah tarafından tasarlanıp indirilen yasalar çağın hiç bir döneminde geçerliliğini yitirmez. O hep bakidir...
|
LAİKLİK NEDİR, NE DEĞİLDİR?
(Halit DURUCAN)
-
Günlük
30.10.2012 21:15
Ramazan'ım Emrem. Bu makaleyi anılarınla süslediğin ve anlamlandırdığın için vede okuduğun için teşekkür ederim. Sevgili Hasan Abim, makaleye gösterdiğin alakadan dolayı ve temennilerin için teşekkür ediyorum. Bu arada sizin vasıtanızla sitenin arızalı olması sebebiyle uzun süre mesaj ve yazı ekleyemedim. Özgür Roman dostlarının geçmiş Kurban Bayramlarını ve Cumhuriyet Bayramlarını ayrı ayrı kutluyorum. Hepinize saygı ve sevgiler
|
Biz Kimsenin Düşmanı Değiğliz
(Hasan Tabak)
-
Günlük
30.10.2012 00:02
Hasan Abim, tarihten ders çıkarılması gereken bir dönemden geçiyoruz. Tarihini iyi bilmeyenler, sap ile samanı, dostuyla düşmanını birbirine karıştırır. Din tüccarları da namazla, hac ve dini söylemlerle siyasi ikballerini müdafaa ve muhafaza ediyorlar. Yazık...
|
nokta
()
-
29.8.2012 23:41
Hayata dair bir tespit. İnsan zaman içinde döner bakar geriye, acaba nerede kalmıştık. Acaba ne yapacaktık ta bu hale geldik, diye tereddüt eder. kimi zaman bu unutmuşluklar bizi tekrar başa götürür. bAZEnde olduğumuz yerde saydırır. Güzel ve düşündürücü dizeler. nermin Hanım kutlarım sizi.
|
Hayat Dediğin Nedir Ki
()
-
29.8.2012 23:38
Hayatın zorluklarını birşeylere benzetmen harika olmuş Ümit. Gerçekten hayat böyle birşey. Çalışırsın, çabalarsın ancak bir de bakarsın ki olduğun yerde sayarsın. kimileri çalışmadan mesafeler alır, gider. Güzeldi, beğendiğini belirteyim. Kalemine sağlık
|
Bir Rüya Görmüş Gibiyim
()
-
29.8.2012 23:33
Hasan Abi, bu güzel yazınız için teşekkür ediyorum. Bazı şylerin zaman zaman hatırlatılmasında fayda var. Fatih Kardeşimin düşüncelerine de aynen katılıyorum. Bu konu çok uzun. Dindar nesil adı altında nasıl bir gençliğin yetiştirildiğini gözle görüyor, hayret ve şaşkınlık içindeyiz. Dindar nesil dedikleri, ABD ve Avrupa hayranı olmak. Yazıklar olsun..
|
Ez Aşıqe Teme Cane
(. .)
-
Günlük
29.8.2012 23:19
Svgili Veysi'mden bir demet şiir okudum. Gayet güzeldi. Aşkı ve sevgiyi yudum yudum içmek isteyenlere. Kalemine sağlık Veysi'm
|
TÜRKİYENİN POLİTİKASI ÜZERİNE
()
-
29.8.2012 23:14
Arif kardeşim, yazını beğeni ile okudum ve pekçok hususta seninle aynı düşünceyi paylaşıyorum. Özellikle dinin siyasallaştırılması ve dinin siyasi bir rant haline dönüştürülmesi kadar ahmakça birşey olamaz. Din hiç bir zaman ideoloji ile izah edilmemeli. Din, ilk indiği gün nasıl uygulanıp yaşanmışsa bu günde öyle olmalıdır. Bir takım softaların çıkıp, taa Pansilvanya'dan din ve islam çığırtkanlığı yapması kadar komik birşey olamaz. PKK konusunda da seninle aynı düşünüyorum. PKK Terör örgütünü muhatap almışsa yöneticiler, bir ülkeyi yönettiklerini unutmuş olmalılar. Zira devlet bu gibi eşkiya süprüntülerini tarihin hiç bir döneminde muhatap almamıştır. Devletin kendine özgü politikaları vardır ve hiç bir dış güçten emir almadan Al-i Menfaatleri doğrultusunda kararlı bir şekilde mücadelesini verir. Bugün bu sorunlar çözülemiyorsa elbette etkili bir yönetimin olmayışındandır. Kalemine Sağlık Arif.
|
|
Favorileri (0)
Favori yazı bulunmamaktadır...
|
|

Bu Nedir? - En Popüler 100 Yazar
|