Olmadık dediğinizi duyar gibiyim,peki hiç orospu arkadaşınız oldumu,oda olmamıştır.Benimde olmadı,çünkü bizler namuslu insanlarız onlarsa hayat kadını...Adı üzerinde hayat kadını ama hayayttan uzaklaştırılan kadınlar,namuslu bir şekilde yaşama özgürlükleri ellerinden alınmış kadınlar.Namus demişken nedir bu namus,onları; yani istemeyerek,zorla,bencilce ,ahlaksızca bu yola sürükledikten sonra devlet yetkisi altında vesika deenilen paçavrayı eline tutuşturup güya biz namuslu insanlar tarafından istenilmeyen kadınları hayattan atmakmıdır namus,yo yo yo namus onlara sahip çıkmaktır bence,düşene bir tekme atmamaktır namus,Allah bile yarattığı kuldan vazgeçmemişken haşa biz kim oluyoruzki kovuyoruz hayattan...
Tabi birde madalyonun öteki yüzü var''kim sana orospu ol dedi''diyoruzya;ben hiç görmedim büyünce ne olacaksın sorusuna ben hayat kadını olup bilmem ne genel evinde çalışıp üç beş kuruşa bedenimi satıcam diyen bir kız çocuğu siz gördünüzmü? Yada teyzesi benim kızım büyünce vesikalı orospu olacak diyen bir anne... Bunuda duymadık. Hiç bir anne istemez evladının böyle bir yolda olmasını ve hiç bir evlat'da istemez ailesine bu duyguyu yaşatmayı. Ama bazan şartlar bizi istemediğimiz yollara sürükler,çoğu zaman hayalini kurduğumuz hayatı değilde gerçek olan hayatı yaşamak zorunda kalırız yada hunharca bırakılırız bu hayatı yaşamaya. İşte hayat kadınlığıda bu zorunda bırakılan kimsenin hoşlanarak yaşamadığı bir hayattır... Soralım kendimize kırsalda amcası,dayısı,eniştesi hatta ve hatta öz abisi bazanda babası tarafından tecavüze uğrayan daha sonrada adı kötüye çıktı diye aynı kişiler tarafından ölüm fermanı verilen kızların suçu ne?
Yada sırf canını kurtarmak için ordan uzaklaşmak amacı ile başka illere göç edip namus düşkünü bir şerefsizin eline düşen kızın suçu ne? Ama bizler yani erkekler onları dışlamıyoruz,peki ne zaman,nefsimiz kabarınca,hani erkeğizya hani bacak aramızda fazlalıklarımız varya hani bizler onlara gidince erkek,onlarsa orospu oluyoya.... Yazık gerçekten yazık. Hani yazımın başındada dediğim gibi siz hiç orospu oldunuzmu,olmayın olmayalım zaten kim isteyerek olurki...
|
|
|
zeki koca
17.6.2015 23:36
Okuyan arkadaşlardan yorum bekliyorum buna göre değerlendirmek istiyorum yazılarımı |
|
|
|
|
orhan örs
18.6.2015 14:54
Öncelikle Zeki, yazmaya başlamadan önce yazım kurallarına bir göz at. Biçim olarak eciş-bücüş bir yığın bırakmışsın buraya. İçeriğine gelince; sosyal mesaj verme kaygısıyla yola çıkılıp, ele-yüze bulaştırılmış bir konu var ortada. Ülkede ve dünyada kadın sorunu çok büyük, derin ve kapsamlıdır. Bu konuda konuşmak ve yazmak için birazdan fazla birikim ve donanım gerekir. Olmadığı durumda susulması daha hayırlıdır. Sen de bu konuda susması gerekenlerdenmişsin ama şeytana uyup konuşmuşsun gibi duruyor!.. |
|
|
|
|
zeki koca
18.6.2015 20:41
Teşekkūr ederim dikkate alıp yorum yazdığın için |
|
|
|
|
. .
19.6.2015 00:56
Zeki, olayı sadece kadınlar üzerinden değerlendirmen çok yanlış ' o kadar geneleve sahip bir ülke ancak pezevenk olur' gibi bir izlenim bırakıyorsun. Ama unutma ki; erkeğin de orospusu olur, namus sadece iki bacak arasında değildir, bazen zihinde de orospuluk başlar. Olayı bir de başka bir açıdan değerlendirelim; Müslüman bir ülke neden içki satımına izin veriyor? 'ihtiyaç, vergi ya da heybetli insanların daha fazla cebi dolsun diye mi? Sen olaya at gözlükleriyle bakmışsın. İllkez Örs'e katıldım bak senin yüzünden |
|
|
|
|
orhan örs
19.6.2015 19:07
Veysi, yorumunda kullandığın; "müslüman ülke" ve "heybetli insanlar" tanımlamalarıyla bana katılman mümkün olabilemez. Katıldığını sanmakla yanılmışsın. Sevinebilirsin yani şimdi!..
|
|
|
|
|
zeki koca
19.6.2015 19:49
Sanada Teşekkūr ederim veysi yorumun için... |
|
|
|
|
Lara .
21.6.2015 01:03
"hani bizler onlara gidince erkek,onlarsa orospu oluyor ya!" cümlesi iyi bir tespit bu cümle yüzünden hatalarını görmüyorum ve asıl anlatmak istediğin şeyi anlıyorum.. Bundan sonraki yazılarında, yukarıda yorum yapan arkadaşlarımızın yazında bulduğu eksiklikleri tamamlaman dileğiyle... |
|
|
|
|
zeki koca
23.6.2015 16:21
Teşekkūr ederim Lara yorumları dikkate alacağım. |
|
|
|
|
. .
29.6.2015 18:58
Örs, bende gecelerce uyuyamamıştım, nasıl olur da Örs ile aynı fikirde olabilirim diye. Şu an rahat rahat uyuyabilirim. Bir de bunu anladım senin sapkın düşüncelerin ile aynı fikirde olabilemem zaten, inanç meselesi canım |
|
|
|
|
Başarısız YAZAR
29.6.2015 22:52
Orosbuluk, zorlamadan ziyade bir tercih meselesi olup, kadının hayattan intikam alma eylemidir bana göre. |
|
|
|
|
zeki koca
30.6.2015 19:06
Kadının hayattan intikam alma eylemi derken,kadın orospuluk yaparak çok yūksek mevkilere gelemiyor malesef intikam alsın...Yorum için tesekkūr ederim
|
|
|
|
|
orhan örs
30.6.2015 19:45
Veysel, çok zaman önce ben bu sitede bir-iki kişiye; "yazılarında ve yorumlarında mizaha bulaşmamaları" minvalinde uyarıda bulunmuştum. Onlardan biri sendin, biliyosun. O durum değişmedi. Sizler mizahçı değil mizahi birer figür olabilirsiniz en fazla. Ha, komik olmak dersen, o var sizde; komiksiniz!.. |
|
|
|
|
zeki koca
30.6.2015 21:23
Özgūl yorumun biraz yorucu geldi bana ama...tesekkūr ederim |
|
|
|
|
Başarısız YAZAR
1.7.2015 13:41
Senin neyi nasıl alğıladığından ziyade, benim neye nasıl bir anlam yüklediğim önemli. anlamı bende saklı olan şeylerin tartışmasına girmeyi çoktan bıraktım be hocam. Ama inanıyorum ki Üç noktalı Özgül'den ( yani senden ) öğreneceğimiz çok şey var. Büyük bir sabırla Kara tahtanın başına bekliyoruz. |
|
|
|
|
. .
3.7.2015 19:36
Örs; sen daha neyin ne olduğunu idrak edemiyorken bana bir konuda uyarıda bulunmak baya bir komik geldi bana. Düşüncelerin ve yorumların artık zift tadı vermeye başladı. Çok bildiğini zanneden kişilerdensin ama sadece zannediyorsunuz işte, çapınız ancak klavyenin half sayısı kadar. |
|
|
|
|
orhan örs
8.7.2015 10:54
Zifti tatman senin damak tadının saçmalığı ile ilgili bir şey, ben bi'şey yapamam. Yediklerine-içtiklerine dikkat et derim en fazla. "Klavyenin half sayısı" senin bana cevap yazmak için kullanabileceğin tek araç biliyorsun değil mi? Söylediğinin nereye çıkacağını hesaplamadan, aptalca bir akıl dağıtmaya girişen her insanın durumu seninkine benzer; dünyanın en büyük yazarlarının çapı da klavyedeki 'half' sayısı kadardır, a ahmak!.. Çok biliyor muyum bunu bilemem ama senin bu konuda bir ölçeğin olamayacağını adım kadar net biliyorum Veysel! Bundan sonran ne olur bilemem ama Veysel, bugüne kadar olmaya çalıştıklarını olamayacağın aşikar. Bu yüzden boğulacağın sulara atlama!.. |
|
|
|
|
. .
8.7.2015 18:02
Örs; Yaw he he |
|
|
|
|
senin gibiyim
28.7.2015 01:32
Zeki, nereden başlasam bilemedim. Başlıkta soru olan "mi" ayrı yazılır onu bir düzeltelim. daha sonra yazının bir kısmında rapçiler gibi "yo yo yo" diye bir kısım var. Nedir bu yahu! yo yo yo yerine hayır de geç. Birde ilği çekeçeğini düşünmüşsün sanırım böyle bir konunun, tam bir felaket olsada yazdıkların empatik bir düşüncen var... bunu fark ettim.
sayfanın altındaki yorumcuları uzun zamandır görmemiştim. hortlamışlar resmen :) Neyse sen yaz okuyalım kısacası ama noktalama işaretlerine, parağraflara dikkat et ..
|
|
|
|
|
Ali Rıza BAKIR
28.7.2015 15:20
Dikkat çekmek için yazılmış bir yazı ve başlık . Yapmayın böyle şeyler . |
|
|
|
|
zeki koca
8.8.2015 07:37
Teşekkūr ederim yorumlarınız için eliştirilmek gūzel... |
|
|
|
|
Bu Nedir? - En Popüler 100 Yazar
|