.. ..  Mesaj Gönder

Popülerlik
Özgür Roman Sıralaması: 1 Puanı: 6998

12 Ekim 2010 Salı 
Kapakçı Dede
Okunma: 1812

Şirin mi şirin yayla köyünün o gün ağır bir misafiri vardı. Bilmem ne festivalinin, bilmem kaçıncı yıldönümü şenlikleri nedeniyle, bir milletvekili ve beraberindeki heyet (!) teşrif buyurdular köye. Davullu zurnalı şenlik alanındaki büyükçe bir çam ağacının gölgesine kurulmuş, üzerinde bir kuş sütü eksik protokol masasından tatmin olmamış olacak ki, köyün ileri gelenlerinden birine seslendi vekil, nüktedan bir ses tonuyla: “Ağa! Sizin buraların balı meşhur diye duydum. Getirin hele de bakalım tadına yav!” Köylü biraz mahcubiyet, biraz da ürkeklikle: ”Ne dimek muhterem böyüğümüz! Gusura galmayın. Unutuldu herhal.”

Köylünün hemen yanında duran genç lafa atladı. “Yoo, unutmadan değel, bu sene balımız az. Çok arımız kırıldı güzden.”  Köylü yanındaki gence döndü kaşını gözünü oynatarak ”Ya karıştırma orasını. Koş getir lan!” Boynunu bükerek vekile döndü. “Gençlik işte, lom lom gonuşuyo. Afbuyrun beyim.”

Genç gitti, bir küçük tabak balla geri döndü. Vekil kimseye teklif etme gereğini bile duymadan iki lokmada yutuverdi o muhteşem yayla balını. Parmaklarını şapırdata şapırdata yaladı. “Sahiden dedikleri kadar varmış ya! Genç! Biraz daha getir bakalım şundan.” Tabağı alan genç köylü adamın suratına baktı. Köylü kafasıyla onaylayınca koştu gitti yine bal getirmeye. Bu kez öncekinin iki katı kadar bal dolu tabakla döndü, tabağı koydu vekilin önüne. Vekil yine kimselere ikram etmeden tek başına götürdü balı! Bal bulaşmış pos bıyıklarını yalayarak: “Valla kilo kilo yese doymaz insan bu bala.” Gülerek gence seslendi. ”Delikanlı! Sen de pek cimri çıktın yav! Elini korkak alıştırma. Biraz daha getir hele. Her gün yayla balı yemiyor insan!” Genç yine köylü adamın yüzüne baktı. Adam istemeye istemeye kafasını salladı. Tabak tekrar boş gitti, dolu geldi. Öncekinin iki misli… Vekil bu kez sıcak tandır ekmeğiyle girişti bala. Son ekmek kırıntısıyla tabağın dibini sıyırdıktan sonra gence seslendi masadaki envai çeşit yiyeceği göstererek. “Evlat! Alın şu öteberileri masadan. Ne lüzumu var bu kadar zahmete. Bu bal dururken başka şey yemek ayıp olur hem. Sen daha bal getir.” Köylü ve genç ne yapacaklarını şaşırmış bir halde verecek cevap ararlarken, sırtını ağacın dibindeki tahta sandalyeye dayamış ihtiyar ayağa kalktı bastonuna dayanarak. Vekile yaklaştı ve masaya doğru eğildi. “Sayın böyüğüm. (İşaret parmağının tırnağını göstererek) Bu balı şuncaaz arı sıçıyo, hani biz sıçsak istediğiniz gadar yeyin…”


Yorumlar (7)
Hilal Özkaya 12.10.2010 22:36

ay milletvekilinin suratını tahmin edemiyorum ya

&&&&&&& ... 12.10.2010 22:39
Mustafa;Az önce çok sevdiğim birinin kalbini kırdım bile bile,siteye girdim kafam dağılsın diye,beni yine tebessüm ettirdin sağol

yudum .. 14.10.2010 01:14
Eee fazlasıyla hak etmiş o cevabı . Halbuki MİLLETİN VEKİLİ bilir - bilmeli!.. Bizim köylümüz , bizim halkımız misafirine hürmetten 2 tavuğu varsa birini keser ikram eder.

.. .. 14.10.2010 12:40
Haklısınız, ne varsa bu hazırcevap ihtiyarlarda var zaten.

dilara abacı 14.10.2010 21:10
ayy okurken kednm bal yemişim gibi oldum yine mustada yine güzel bi yazı tebrikler

Ayşe GÜL 12.11.2010 17:23
Hahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaay harikasın Arıkoğlu

.. .. 12.11.2010 17:28
Teşekkür ederim. Sizler gülümseyin diye yazıyoruz zaten.


İçeriği Paylaş

Arkadaşını davet et
Adınız Soyadınız:
Arkadaşınızın e-mail adresi:

Popüler Yazarlar
   YazarPuan
1 .. .. 6998
2 Eyyup AKMETİN 5224
3 Firari Fırtına 4969
4 Mustafa Ermişcan 4414
5 Hasan Tabak 4091
6 Nermin Gömleksizoğlu 3690
7 Ömer Faruk Hüsmüllü 3639
8 Uğur Kesim 3443
9 Sibel Kaya 3392
10 Enes Evci 3066

Bu Nedir? - En Popüler 100 Yazar




Özgür Roman

Romanlar- Hikayeler - Denemeler - Senaryolar - Çocuk Kitapları - Şiirler - Günlükler - Yazarken - Röportajlar - Forum - Biz Kimiz? - RSS

Çevrimiçi Kullanıcı Sayısı:1034 
 Özgür Roman üyelik sözleşmesi için tıklayınız 

© Özgürroman 2008 - 2011 - info@ozgurroman.com